13.-14. 5.2017. Krk, susret PD Delo i PD “Grafičar”

Susreti PD Delo iz Ljubljane i PD Grafičar iz Zagreba dugogodišnja su tradicija i planinari obaju društava vrlo rado sudjeluju na zajedničkim izletima koje naizmjence organiziramo u Sloveniji i Hrvatskoj. Ovaj put organizator je PD Grafičar a cilj je otok Krk i planinarenje po krškim stazama u okolici Baške. S planinarima iz PD Delo sastajemo se u Delnicama. Nakon srdačnog pozdravljanja, kratko se družimo uz prvu jutarnju kavu u obližnjem kafiću. Put nastavljamo zajedno našim autobusom prema slikovitom gradiću Baška na otoku Krku, kamo stižemo oko 10:30 sati. U mjestu je sve nekako svečano i užurbano zbog fešte Crna ovca koja se održava u Baškoj upravo ovaj vikend. Upoznajemo se sa lokalnim vodičem HPS-a Stjepanom Janekovićem koji će uz Marjana Klančara vodiča Planinske Zveze Slovenije voditi grupu zahtjevnijom stazom kroz Kanjon Vrženica. Grupu koja se odlučila za nešto kraći ali jednako zahtjevan uspon vodi naš Damir Plešnik. Iz Baške krećemo zajedno obalnim putem uz plažu poznatog naturističkog kampa Bunculuka nakon kojeg se staze odvajaju na dužu i zahtjevniju kroz kanjon i kraću koja se strmim stepenicama uspinje do nivoa recepcije kampa i nastavlja dobro markiranom krškom stazom sve do vidikovca Rebica na 311 m n/v. Svakim korakom otvaraju nam se prekrasni vidici na Bašku, otoke Prvić i Rab, na Velebit, kristalno plavo more i brojne uvale. Posebna nagrada su buketići nježnog cvijeća koje se probija kroz pukotine u kršu ili raste uz suhozide. Prepoznajem majčinu dušicu i kadulju koja je u punom cvatu. Lakša grupa stiže na Rebicu u 13:00 sati. Tu se odmaramo i očekujući grupu iz kanjona uživamo u prekrasnom sunčanom danu. Nekoliko metara niže još je jedan vidikovac odakle se pruža poseban pogled na Velebit, grad Senj, i lijepe uvale otoka Krka, Velika Luka i Mala Luka. Uskoro stiže i grupa koja je nakon plaže Bunculuka nastavila po dobro markiranoj stazi po kamenjaru uz more sve do ulaska u kanjon Vrženica. Do raskrižja pod Rebicom trebalo je proći nekoliko uskih krševitih prepreka gdje je trebalo nešto penjačke vještine. Visoke litice kanjona zarobile su vruć zrak što je otežavalo uspon ali naši su planinari sve to uspješno svladali i pridružili nam se na Rebici. Svi zajedno se vraćamo prema Baškoj, putem kojim se uspinjala lakša grupa ali ovaj put slijedimo stazu uz ogradu kampa Bunculuka. U tom dijelu prolazimo uz grmove rascvjetale brnistre koja širi svoj raskošni miris. Nakon kratkog odmora i osvježenja u kafićima uz more, odlazimo u 17:30 sati prema gradu Krku. Na putu kod Punta čeka nas ugodno iznenađenje. Naš Jurica Zlatić zvan Slani, zaustavlja autobus i vodi nas u jedan prekrasan maslinik gdje nas čeka prava mala gozba. Svježe pržene srdelice, kruh, vino, voda. Oduševljeni smo. Hvala Jurica. Iznenađenje je zbilja uspjelo a našem druženju sa prijateljima iz Dela, dodalo jednu lijepu, novu i neočekivanu dimenziju. No, moramo žuriti u Krk gdje se smještamo u Hostelu Krk. U 20 sati čeka nas ukusna večera. Družimo se ali nema tuluma – umorni smo. Nedjelju započinjemo odlaskom u Jurandvor gdje posjećujemo crkvu Svete Lucije. Tu je smještena replika poznate Bašćanske ploče, koja je značajan starohrvatski spomenik iz 1100. godine, pisan prijelaznim oblikom glagoljice. Simpatična kustosica nam je pročitala tekst ploče na izvornom starohrvatskom jeziku što nas je posebno oduševilo. Slijedio je planinarski dio dana. Planinarska staza na Mjesečev plato počinje odmah iza manastira uz crkvu svete Lucije u Jurandvoru i lagano se uspinje po kamenjaru i uz suhozide do krševitog platoa na 380 m n/v. Prolazimo tom kamenom pustinjom do početka borove šume gdje nas dočekuje Ico Hrabrić i ugodna hladovina idealna za zasluženi odmor. Nakon pola sata odmaranja nastavljamo lijepom, građenom stazom kroz borovu šumu prema Baškoj. Kod raskrižja skrećemo do vidikovca Zakam (170 m n/v) sa kojeg se pruža čaroban pogled na Bašku i otoke. Prizor je potaknuo mnoge da pokušaju poletjeti. Lastavice potražite na fotkama. Nastavljamo ugodnim putem kroz šumu sve do Baške. Tu nas dočekuje dio učesnika koji su ostali u Baškoj gdje su uživali u šetnjama i u ugodnim restorančićima na obali. Navodno je bilo i hrabrih koji su se okupali. Nakon ručka smo krenuli u Delnice gdje smo se oprostili od naših prijatelja iz PD Delo, zadovoljni još jednim lijepim druženjem i nezaboravnim izletima. Ispratili smo ih jednim velikim licitarskim srcem uz želje za još puno takvih druženja.
Planinarski pozdrav, Vesna Flego.